Steinerbarnehagen – en alternativ barnehage

Steinerbarnehagen er en ”hage” der barneverdenen får lov til å leve i fred. Vi har en hverdag sammen der barna lærer livet å kjenne gjennom etterligning. De får være med i det som skjer, enten vi lager mat, baker brød, vasker opp, syr, snekrer eller reparerer ting.

Vi vektlegger:
•  gode og ekte sanseopplevelser
•  en god rytme som bærer oss gjennom dagen, uken og året
•  et etterligningsverdig miljø
•  ivaretagelse av barnas fantasi og lek
•  god ernæring ved å tilberede et godt måltid sammen hver dag

Steinerbarnehagen ligger ved siden av Steinerskolen på Hedemarken, i Stange kommune – et par kilometer fra Hamar sentrum. Skolen og barnehagen ligger inntil et etablert boligområde i naturskjønne omgivelser ved Sandvika – omkranset av trær og bølgende åkre, og med nærhet både til Mjøsa og skogen. I samarbeid med Villbring Landskap har vi utformet et variert og spennende uteområde.
Barnehagens 5 avdelinger holder til i tre særpregede bygg:  tre 3-5 års avdelinger og to småbarnsavdelinger.
Barnehagen er godkjent for inntil 96 plasser for barn i alderen 1-5 år.

Åpningstiden er kl. 07.30 – 16.15.

Barnehagen er stengt i juli, og i jule- og påskeferien.

Historien

Comments are closed.