Historie

Steinerbarnehagen ble startet i 1980 på Alm gård i Stange av en gruppe ivrige foreldre som ønsket Steinerskole /- barnehage på Hedemarken.  Året etter startet Steinerskolen opp med sin første klasse. Siden har både skolen og barnehagen vokst og flyttet til egen tomt i Sandvika.

Det første barnehagebygget på tomta ble oppført i 1989. I 1997 bygget vi på en avdeling. Høsten 2000 ble det dannet en egen stiftelse som eier og driver barnehagen, og høsten 2005 sto enda et nytt barnehagebygg ferdig på den flotte tomta. Der holder de to småbarnsavdelingene til: Maria Gullsko og Solgull.
I 2011 bygget vi på for å få større og bedre garderober i de to store avdelingene, Bamse Brakar og Veslemøy, i tillegg til vognstall i Maria Gullsko.
Desember 2018 sto det tredje bygget ferdig. Her holder avdelingen Stjerneøye til.

Det har nå blitt et koselig tun i et flott uteområde som stadig er under utvikling; med kjøkkenhage, frukttrær og bærbusker i tillegg til lekeområdene.
Her er det plass til mange barn og mange ulike aktiviteter.

Vår nyeste avdeling, Stjerneøye

Comments are closed.