Steinerbarnehagene vant Barne- og ungdomsprisen under utdelingen av MATPRISEN 2019!

Hurra! Steinerbarnehagene vant pris for sitt fokus på matlaging og bærekraftige måltider!

Vinnere av matprisen 2019

Barne- og ungdomsprisen: Steinerbarnehageforbundet
Bare bok gjør ingen klok. Vi lærer best gjennom å gjøre, prøve og feile. Årets vinner lar barn lære om mat på egne premisser. De lar barnas sanser, lek og nysgjerrighet styre – da er det enklere å forstå og undre seg over sammenhengen mellom kumøkk og kløver, kål og kraft, og blomster og bier! For årets vinner er det bærekraftig måltidet det bærende elementet i opplæringen og har vært det i lange tider.

Matprisen er et årlig arrangement for alle som er opptatt av bærekraftig mat og drikke.
Matprisen feirer de flinkeste menneskene i matbransjen i Norge. Matprisen kan gå til bonden så vel som til kokken, til store som små, private eller offentlige aktører, bedrifter og personer.
Til grunn for Matprisen ligger konseptet «Et bærekraftig måltid», og gjennom seminar og prisutdeling hedres enkeltmennesker og virksomheter som bryr seg. Mennesker som setter økologi og bærekraft i fokus, og som bidrar til at det serveres flere bærekraftige måltider.

Comments are closed.